tisdag 1 september 2009

Familjen trött

I kväll har vi varit trötta, allihop. Emma efter en dag på dagis med fullt ös, utan sovstund. Anders efter en dag på jobbet med sina underbara, men ändå rätt energikrävande elever. Jag efter en dag på städfirman och ett logopedbesök. Att vi alla har varit lite småkrassliga gör oss inte piggare heller.

Logopedbesöket gick bra, men det är alltid lika plågsamt att lyssna på inspelningar av sin egen röst. Logopedens dom var att jag ibland knarrar i slutet av fraser, talar snabbit ibland och har lite darr på rösten då och då. Eftersom jag är hes nu så tillskrevs en del av mitt knarr det, men jag vet att jag brukar knarra iblad. Nu är klassen indelad i grupper som ska jobba med röstövningar framöver. Få se om det blir ordning på min röst... kommer kanske att bli värsta sångaren.

Nu hoppas jag att jag är pigg imorgon då jag planerat att gästa IKSUs basketträning tillsammans med Erica. Skulle vara så kul att få studsa lite boll!

Go natt!

1 kommentar:

frökensöt sa...

har kollat in loppi.se tack för tipset! ja höra sig själv på band är aldrig kul, man tror ju inte att man låter så?? pratar med knarr, hur låter man då? :) ja du kanske blir nya idol vinnaren efter röstträningen :D