lördag 26 september 2009

Åh nej, inte igen

Idag är inte min dag! Klev upp innan sex för att fara och jobba med städningen. Det gick bra. Handlade direkt efter det inför Emmas kalas. Hade stora planer på vad jag skulle baka. Det mesta skulle visa sig bli pannkaka.

Mitt på dagen var vi på Tegs sista match, som för övrigt slutade med vinst för teg. Efter det for vi hem för att baka och städa. Hann baka en tårtbotten som blev för platt pga förstor form. Sen ville Emma sova och vi gick och la oss. 20 minuter senare står jag och plaskar i köket. Golvet har nämligen översvämmats med vatten från diskmaskinen. Buhuuu. Innan sommaren hade vi ett annat vattenläckage, av annan orsak som ledde till att de slet bort halva mattan i köket. De skulle ha satt in en ny matta under aug, men det har inte hänt ännu. Detta innebar att dagens vatten rann rakt in mellan den gamla mattan och den nya mattan. Inge bra alls. Jag fick helt enkelt handla snabbt och slita bort den kvarstående delen av mattan och torka. Kan tillägga att mattan var tung och otymplig, och att den numera står i vårt badkar. Vad gäller vattnets framfart så kunde jag få bort allt blött mot hallen, men mot parketten i vardagsrumet gick det tyvärr inte. Har skruvat bort listen och det ser ut som att trät i parketten sugit upp vatten. Fan, fan´och fan. Känns så jäkla tråkigt. Får ont i magen och klandrar mig själv. Är det mitt fel att diskmaskinen börjar läka? Känns nästan så. Sen är ju Emmas kalas imorgon och här ser det ut som fan, och på fikafronten ser det inte ljust ut heller. Nu måste jag väl städa i alla fall. Imorgon ska jag på ica och jobba på morgonen, och Anders lär väl inte vara den piggaste efter festen.

Hoppas att er lördagkväll är roligare!!!!

KRAM

Å ja just jag paketet från Stina innehöll många fina saker. En fiin klänning, leggings och ett album för bokmärken och massor av bokmärken att sätta i. Emma gillar bokmärken så det gick hem. TACK stina!

4 kommentarer:

frökensöt sa...

Lät inte som nån bra dag..hoppas idag blir bättre! Jag förstår dig precis, första natten i vårt nya hus valde diskmaskinen att avslöja att den var trasig..vattenskada i heeela köket....gick ju på försäkringen då det ansågs som säljarens fel då vi aldrig hunnit använda den eller bo i huset..men det tog 4 månader innan vi hade köksgolv och för att inte tala om alla turer med försäkringsbolag, snickare osv.. så som sagt tur i oturen att ni hyr. Å du det är INTE ditt fel, elektronik har ju en förkaärlek att gå sönder då och då. Synd bara att det hade med vatten och göra det hinner förstöra så mycket. Vad fint paket det lät som! Hoppas nu att kalaset blir roligt för den lilla damen :) Många kramar från oss!

Kickijordan sa...

Men stackars Er.

Det är ju inte ovanligt att det skiter sig när man har massor att göra, men Du har verkligen otur!

Kan Ni använda försäkring? Drulle?

Jag HOPPAS verkligen att det löser sig för Er på bästa sätt!

Kram kram

Kristin sa...

Idag känns det bättre. Parketten ser okej ut och golvet är tort. Tror inte vi behöver betala ngt eftersom de ändå är påväg hit för att byta golv efter förra läckaget. Annars är självrisken på hemförsäkringen 1500 kr.

Vad tråkigt prtra att flytta in i ett nyköt hus och vakna upp till vatten på golvet. Det var mycket värre än detta. Huvva. Få la se hur det går för oss.

frökensöt sa...

ja du det var inte kul gravid som jag var så griande jag varje dag över nåt som inte var som det skulle ;) hoppas ni får snygga nya golv snart!