onsdag 9 september 2009

Bolibompa-namnsdag

Sitter nu på skolan. Ska snart ta itu med en vetenskaplig artikel, men innan det tänkte jag dela med mig av en liten småsöt händelse som ägde rum igår morse.

Jag stod i badrummet och gjorde mig i ordning, medan Emma såg på det sedvanliga morgon-bolibompa på TV. Efter ett tag kommer Emma in i badrummet. Mamma, jag tror Anita har bolibompanamnsdag, dom säger det på TV, säger hon försiktigt. Min farmor har bolibompanamnsdag, utropar hon sen. Jag ska rita en teckning till henne. Ganska passande att Anita hade namnsdag just denna dag, då hon och farfar skulle dyka upp hemma hos oss innan lunch. Den morgonen spenderades vid köksbordet där Emma med stor omsorg ritade en teckning till farmor Anita. För er som inte är så insatta i barnbrogram så berättar man varje morgon vem som har namnsdag, samt drar ett namn som i vanliga fall inte är med i almanackan. Det namn som dras har bolibompanamnsdag. Alltså har Anita inte bolibompanamnsdag, utan bara vanlig namnsdag.

Nu till skolarbetet, har seminarium om ca en timme så artikeln måste gås igenom en sista gång.

1 kommentar:

Kickijordan sa...

Bolibompanamnsdag, det var ett nytt uttryck. Tänk vad man får lära sig när man har små....

Jag ser fram emot den tiden när Linn ska lära sin mamma massa nya grejer ;)

Ska Du på basket imorgon?

Kram kram