fredag 4 september 2009

Stolt symaskinsägare...

... vilket innebär fara för det sociala livet...

Jag har äntligen köpt mig en egen symaskin. En fiiin Pfaff. Därmed har kvällen spenderats vid maskinen. Jag har varit lite skrämmande manisk, så blir jag ibland. Hur ska det gå attlämna maskinen och fara till Luleå över helgen???


Här är kvällens alster...
En känning.

En tröja.

Ett par byxor, en mössa och en scarfs blev det också. Här är tröjan inte klar. Emma ville sova med kläderna, men jag lyckades övertala henne att bara sova i byxorna och mössan så att jag skulle kunna göra klart tröjan. Emma bestälde även ett par trosor i matchande tyg :-) Ursäkta att ungen är smutsig, de kan vara det ibland. Och nej, emma har klackskor, de är mina.


Det rödblommiga tyget hittade jag på rea för ett tag sen, typ 20 kr meter kostade det. Tycker själv att det blev lite grylligt så man får nog använda plaggen separat.
Nu måste jag sova! Vi åker till luleå imorgon så det kan behövas lite sömn.
KRAM


6 kommentarer:

frökensöt sa...

Jag är avis, vill också ha en maskin :) Jättefint tyg !! Hoppas ni får en fin helg här uppe tyvärr blir det nog mest regn. Kram

Anonym sa...

Vad duktig du är! Ritar du eget mönster? /Maria

Kristin sa...

Tack vad söta ni är! Jo jag ritar egna mönster. Kikar på Emmas kläder och försöker göra likadant... ibland g¨r det och ibland inte. Har aldrig sytt byxor och tröja såjag blev mest överraksad att det blev ngt :-)

Trevlig helg på er!

Åsa sa...

Textilläraren ger MVG ;)
Riktigt fint tyg oxå!!

Kickijordan sa...

Jag fick en Phaff i 25 års present.

Dessvärre är jag ingen flitig användare av den, jag skulle gärna vilja vara det, men tyvärr.

Hälsade på en kompis häromdagen som sytt en jätte fin dagisväska, då blev jag lite sugen.... Men den står ännu kvar i skåpet :)

Du är duktig! Tyget var jätte sött, passar perfekt till en liten tjej som Emma.

Hoppas Ni har det bra i Luleå.

//Kicki

Kristin sa...

TAck för det fina kommentarerna!

Tack för MVGt textilläraren. Tur att du inte kan se alla oavklippta trådar...