onsdag 23 september 2009

Motvind och trevligt paket med posten

Denna termin har jag bestämt mig för att cykla så mycket som möjligt till skolan, ca 2 mil tur och retur. Vädret har varit bra så jag har fått cykla nästan varje dag. Har dock märkt att det nästan aldrig blåser på morgonen, men på vägen hem friskar det i som bara den. Idag tog det 20 minuter till skolan och 40 hem. Det kallar jag motvind! Idag var det sånn vind på den stora Röbäcks-slätten att jag ibland nästan stod stilla med cykeln. Riktigt jobbigt, tur att det är på väg hem, så slipper man sitta alldeles svettig i skolbänken.

När jag efter många om och men tagit mig hem svettig och lurkig väntade ett trevligt paket i bravlådan. Emmas "tant" stina, dvs gudmor, hade skickat ett paket till Emma. Det kliar i fingrarna, jag vill öppna det NU, men jag får väl vänta till ungen kommer hem.

Nu ska jag plugga lite innan vi hämtar Emma för att gå på hennes treårskontroll.

Just ja, jag önskade Luleå som praktikplats.

So long!

Tant Stina och Emma (3månader gammal)

1 kommentar:

frökensöt sa...

Nå vad var det för fint i paketet :) kul med lule!