torsdag 3 september 2009

Love this game

I går mellan nio och elva, på kvällen, gjorde jag något jag inte gjort på väldigt, väldigt länge. Jag var med på en baskettränng. Erica, ni vet hon som gifte sig i somras, lockade med mig på IKSU´s träning och det var så kul att jag funderar på att vara med. De tränar två gånger i veckan, plus match. Ganska lagom tycker jag. Om man vill träna en gång i veckan går det bra, men då får man såklart mindre speltid på matcherna. Lockande känns det, men jag ska vara med på nån mer träning innan jag bestämmer mig. Nog älskar jag att spela basket, men nuförtiden är prioriteringen annorlunda. Länge låg basketen i topp på denna lista, men nu har familjen och skolan avancerat och de lär ligga kvar i topp för länge.

Måste också tillägga att det är mycket roligare att svettas tillsammans med folk än själv :-)

2 kommentarer:

frökensöt sa...

Ja det är ju det! Mn jag har tänkt att börja springa när man känner sig i form efter förlossningen, så enkelt att komma iväg,har ett träningskort men det känns som värsta projektet att ta sig iväg först dit och sen börja träna och sen hem igen, och hur kommer det inte kännas när man har 2 små.. :)

Kickijordan sa...

Blir avundsjuk- basket är ju sååå kul!
Men som Du skriver, prioriteringarna är ju annorlunda nu.

Jag ska sitta i sek även i denna säsong, då är man ju lite nere på golvet ;)

Trevlig helg! // Kicki