tisdag 22 september 2009

Beslutsångest!

Nu har jag beslutsångest med endast en timme på mig att ta ett beslut. Det handlar om praktikplats. Ska jag dra till Luleå i fem veckor eller vara kvar i Umeå? Båda alternativen har sina för- och nackdelar...

Plus för Luleå
  • Bra att göra praktik på annan plats än i Umeås logopedkorridorer.
  • Nyttigt för framtiden, speciellt då vi vill flytta mot Luleå efter utbildningen.
  • Kul att vara i Luleå och träffa släkt och vänner.

Minus för Luleå
  • Måste vara borta från Anders och Emma under veckorna.
  • Busskostnaden kommer att hamna på uppåt 3000 kr(!) om jag åker hem varje helg.
  • Projektarbetet vi jobbar med kommer att vara lättare att genomföra då min gruppmedlem ska vara i Umeå.
  • Jobbigt att vara långt bort om familjen blir sjuk.

Ja, jag vet inte. Ska läsa en artikel nu medan jag försöker bestämma mig. Gaah, vad jobbigt!

1 kommentar:

frökensöt sa...

usch jättesvårt det där..kan tyvärr inte komma på hur jag skulle kunna hjälpa, men gå på magkänslan den brukar ha rätt!