måndag 31 augusti 2009

Första dagen på höstterminen

Med nya pennor i väskan traskade jag iväg mot bussen imorse. Första skoldagen efter mitt pisamt långa sommarlov var ett faktum. Vi ska läsa röst i höst. Undervisningen startade med föreläsning om hur man kan använda rösten fel tätt följt av inspelning av våra egna röster. Lite jobbigt att spela in sin röst då man just hört exempel på princip alla konstigheter man kan ha för sig med rösten. I morgon ska jag till en logoped och lyssna på inspelningen och prata om min röst. Kul att höra hur logopeden tycker att jag använder min röst. Tror att det kan bli lite missvisade då jag har varit förkyld., är fortfarande snorig och tjock i halsen.

Förutom logopedbesök ska jag jobba på städfriman mellan sju och fyra. Morgondagen är inget jag ser fram emot alltså. Jo, kanske lite då jag vet att mina älsklingar väntar här hemma när jag kommer hem mot kvällen. Förhoppningsvis väntar färdiglagad mat också.

Ikväll har jag och Emma gjort trolldeg, sett på TV och busat. Dagis har varit stängt idag så Anders och Emma har varit hemma. De verkar ha haft en bra dag med bus, besök på kansliet och på konditori.

Nu ska här sovas lite!
Go natt!

1 kommentar:

frökensöt sa...

vad roligt att få höra hur man an vänder sin röst! berätta hur det gick! om du vet nån som har amningströjor till salu så tipsa om mig! kram