fredag 21 augusti 2009

Fredagsmys i väntan på en helg i sockerchockens tecken

Idag är jag och Emma hemma själva. Anders är i tornedalen för att spela match. Vi har haft besök av min gamla klasskompis Linda, som vi inte sett på ett halvår. Mkt trevlig tyckte vi. Sen har vi haft fredagsmys. Emma valde majskrokar som snacks ikväll. För er som inte vet vad det är så hittar man dem bland barnmaten. Det ser ut som stora ostkrokar, men den enda ingrediensen är majs. Smakar nästan ingenting, men Emma älskar dem. Gör inget att vi slapp socker ikväll eftersom det väntar två barnkalas i helgen.

Nu sover Emma. Jag sprättar upp ett par av Emmas byxor i jakt efter mönstret, medan jag kikar lite på höjdhoppsfinalen.

Ha en härlig kväll alla ni som tagit er hit trots den rigorösa säkerheten som numera omger denna blogg.

KRAM

2 kommentarer:

Moster Elin sa...

Hej Kristin:) Vad kul att jag får läsa er blogg, det är alltid lika kul när du har postat nya inlägg:) Kram och puss!!

Kristin sa...

Tack, tack vännen. Hoppas din födelsedag firades på bästa sätt.