lördag 15 augusti 2009

Bröllopet...

Kom på att jag bara la ut bilder från Ericas och Fredriks bröllop. Tänkt nu skriva några väl valda ord också...

Bröllopet var en härlig historia där min barndoms- och basketkompis Erica gifte sig med Alvikssonen Fredrik.

För min del började bröllopet på ett ytters oväntat sätt. Jag var väldigt mycket i tid, hela en timme. Jag hade alltså massor med tid att strosa runt i världsarvet Gammelstan. Jag fotade kyrkan och njöt av solskenet på en parkbänk. Såsmåningom började gäster anlända. Jag kände inte igen någon, jo kanske en. Stog där bland gästerna och väntade. Klockan var 14.45 och det var en kvart kvar till vigseln. Då kom en fräsig bil, med vad som såg ut att vara brudparet. Men vänta nu, bruden var blond... Erica är ju så brunett man kan bli. Insåg genast att jag var helt fel ute. Med en kvart kvar till vigseln stod jag utanför fel kyrka, mer än en mil från den riktiga. Jag hade inte någon bil heller. Ringde taxi och hade sån tur att taxin skulle släppa av någon där jag var. Oj, oj vad stressigt det blev. Hann inte riktigt fram i tid. anlände just som brudparet trädde in i kyrkan. Väntade utanför och smet in när alla gäster vände sina blickar framåt igen. Typiskt mig att lyckas!

Vigseln var vacker. Härlig sång, härlig kyrka, härligt brudpar osv.

Festen hölls på Meldersteins herrgård utanför Råneå. Ett toppenställe där alla gäster hade möjlighet att sova över. Middagen var mycket god och sällskapet av bästa slag. Många fina tal hölls och tårarna trillade. Även trubaduren var bra och som ni märker finns det inte mycket att klaga på. Det var bra drag i gästerna också och dansgolvet var sällan tomt. Jag fick till och med möjlighet att "lära" mig styrdans. Borde ta en kurs! Festen varade till tre-fyra, så det var rätt skönt att sova över.

Vill tacka Erica och Fredrik för ett underbart och välplanerat bröllop och för att jag fick komma. TACK!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha det låter ju nästan som på film =). Vad tur att du hann dit iaf. /Maria