söndag 16 augusti 2009

Naturupplevelse

Idag har det varit en riktigt höstdag. Regnet har öst ner, luften har känts lite ruggig och inte alls sommarvarm.Vi har varit på Leons kalas, där träffade vi Pippi (leons mamma) och Jocke med kniven (leons pappa) och en massa barn. Jättekul att se alla vännerna efter sommaren. Fikat var gott, ljudnivån hög men hjärtlig och skattjakten var spännande... ett lyckat kalas på en regnig dag. Det är inte bara Leon som fyller år idag jan delar nämligen födelsedag med Elias som vi ska fira nästa helg.

Nu på kvällen har det varit uppehåll i regnandet så jag tog på mig löpardojjorna och joggade ut under de regntunga skyarna. Det är bara så härligt att jogga när det är sånt väder. Fick mig en naturupplevelse också när jag sprang över slätten som tydligen är någon slags startbana för traktens fåglar. Formation efter formation av gäss flygandes i ett V susade fram bara 5-9 meter över mig. Rätt mäktigt faktiskt! Otroligt att de lyckas flyga i ett sånt jämnt V.

Just nu är det friidrott på tv, mörkt ute och stearinljus inne.

Imorgon jobbar Anders. Jag och Emma ska nog laga cykeln.

Tjingeling!

Ja just ja... Matchen idag slutade 1-1, vilket var okej med tanke på skade/sjukdomsläget i Teg.

Inga kommentarer: