fredag 28 augusti 2009

Hårt arbete minsann

Oj sitter här i soffan och har ont i ben och armar. Så blir det när man inte jobbat på länge. Att städa är ett ytterst fysikt arbete. Idag har vi byggstädat på ett dagis. Ibland är städningen som ett gympapass. Upp och ner på stegar, sträcka sig så långt man kan in i ett skåp, böja sig ner, stå upp, lyfta hinkar och sopor, damsuga, skura osv osv. Pust.

Ikväll har vi haft fredagsmys med kladdkaka och glass. Emma fick en sockerchock och gick från att väldens tröttaste post-dagisbarn till en nästintill hyperaktiv individ. Hon är inte så jobbig när hon är sådär pigg, hon sprang mest omkring och grejade med lite saker nynnande på nu är det fredagsmys. I övrigt verkar det ha gått bra på dagis. I dag berättade hon stolt att hon kissat både i toaletten och pottan på dagis. Stort!

Annars har vi noterat att EMma är inne i en varför period. Vad man än säger frågar hon VARFÖR?
Vi är ute och cyklar och min kofta blåser i vinden.
Mamma fin kofta slår mig! VARFÖR?
Det är för att det blåser på den.
VARFÖR?
För att vi cyklar så snabbt.
VARFÖR?
Då blåser vinden i den och då far den så...
VARFÖR blåser det på båda sidorna?

Och sådär håller vi på HELA tiden. Ibland får man lust att säga DÄRFÖR, eller DET ÄR BARA SÅ. Ibland får man hitta på något, så nära sanningen som möjligt, när det riktiga svaret blir för svårt. När jag inte vet säger jag att jag inte vet och så frågar hon varför jag inte vet... :-)

Nu väntar en helg med lite jobb, en fotbollsmatch, förhoppningsvis lite häng med herr och fru Scott och kanske besök av min pappa.

Tack å hej!

54487-274-F16E0B9955D642D878063758A123BAEC

3 kommentarer:

Kickijordan sa...

Nu kommer jag också att nynna på fredagsmys, låten kom direkt upp i huvudet när jag läste texten.

Snacka om grym reklam när de fastnar med detsamma.

Kan tänka mig att det är en aning jobbigt med alla varför, med det låter dock lite charmigt.

Vi ska flytta kring årsskiftet, jag gruvar mig redan för flyttstädningen, just pga det där Du berättade om, städa ÖVERALLT :(

Kram kram

Kristin sa...

Åh ja just ja ni har införskaffat ett radhus. Var ligger det? Så kul att flytta till större och fixa å dona. Ta in Lundquist så slipper ni flyttstäd vetja :-)

Idag blir det lördagsmys... vädret bjuder in till detta.

Sanna sa...

Känner igen det där, vi är också i varför-perioden. Hela sommaren har varit ett enda stort varför hos oss. Varför, varför, varför?! ;) Men om man inte frågar så får man inget veta.