onsdag 12 augusti 2009

Emma och Zorro och lite hallon


Emma klappar morfars hund. Emma gillar Zorro, för det mesta. Hon blir lite rädd när han vill hälsa och arg när han äter upp hennes kex. Annars gillar Emma Zorro och han verkar inte tycka illa om henne.



Pösss!


Hos mormor finns det MYCKET hallon. Här visar Emma en del av dagens skörd.
Vår vecka i Luleå har varit skööön. Vi prickade in sommarens finste dagar både på morfars strand och mormors. Jättekul! Vi plockade bär lite här och där. Jag var på Ericas och Fredrik fina bröllop. Kul att träffa släkten också.
Mormorvar barnvakt till Emma när jag var ute på äventyr. Då lät det såhär:
Mormor vad gör du?
Jag använder tandtråd, det måste man göra när man är vuxen.
Mamma har använt sånt på mig när jag hade blommig falukorv mellan tänderna, för tusan!
Så här lät det också:
"Emma vi kan städa lite här. Jag tycker om när det är fint i stugan.", säger mormor.
Emma och mormor stökar på i stugan. Efter ett tag ser mormor att emma ligger på golvet och trycker med mattans "bucklor" med en knuten hand. Emma muttrar för sig själv: "Det här är hopplöst". Kan hålla med om att det är rätt hopplöst att platta ut mattor, bucklan kommer ju liksom ut någon annanstans.
Efter en härlig sommarvecka är vi nu tillbaka i Umeå, ett kärt återseende som vanligt.
Å ja just ja... Emma har hoppat stutsmatta och lärt sig att hoppa ner på rumpan upp till stående och från knäna till stående... det var hon riktigt nöjd med.

1 kommentar:

Kickijordan sa...

Emma är charmig som vanligt!

Zorro verkar vara en snäll vovve eftersom han låter Emma ligga på honom. Jag HOPPAS att Tindra & Linn ska komma lika bra överens. Men det verkar inte vara några problem än i allafall.

Visst är det mysigt att plocka bär?

Kram kram