onsdag 18 november 2009

Vinst mot serieledarna

Ååååh vilken härlig basketmatch jag varit på idag. En riktig publikmatch. Spännande in i det sista. Nervpirr. Slutsignal och på poängtavlan stod det 72-70 till Luleå basket. Luleå är det lag jag hejar mest på av alla lag, i världen faktiskt. Att se dem trycka dit en vinst mot serieledarna Telge var så underbart.

I laget spelar(och coachar) så många härliga personer, flera gamla vänner som jag verkligen unnar framgång. Idag bidrog hela laget och det såg ut som att alla hade kul. När Emma inledde matchen med att ösa in en massa poäng blev jag nästan tårögd. Hon är så grym den tjejen, på alla sätt. Sen visade tjejerna upp sig en efter en både i poängprotokollet och i försvar. Så kul att se alla kämpa och våga. Idag vågade alla skjuta och mycket satt också. Kul att se gamla lagkamraten Elin med all hennes energi, vilja och träffsäkerhet. Sista bollen tröck hon i korgen och vinsten var ett faktum. Stabilt. Synd att man inte bor i Luleå så man kan gå på fler matcher. Nå ja, jag gillar Comets också så vi får vår dos basket även i Umeå.

Go Lule!

Inga kommentarer: