måndag 23 november 2009

Nu har vi jul, jul i vårt hus

Eller jul har vi väl inte riktigt ännu, men det rjar arta sig. Helgen som gick var riktigt skön. Den började med något mindre skönt. Emma och Anders fick sig en spruta vaccin var. Det var inte så uppskattat av den minsta. Efter mycket gråt och lirkande fick sköterskan sticka nålen i en spänd liten arm. Emmas gråt förbyttes förvånansvärt snabbt till stolthet. Det var inte alls farligt och jag vågade konstaterade hon. Ska bli intressant att se hur det går att ta spruta två. Nu undrar någon kanske vilka kortsiktiga biverkningar som följde. Emma märkte vi inget på och anders fick rätt så rejält ont i armen och huvudet

I övrigt har det pysslas en del hemma hos oss i helgen. Jag har även jobbat och sen blev vi bjudna till vänner på middag. Familjens yngsta dotter(13 år) och Emma hittade varandra och vi såg en potentiell barnvakt.

I lördags sken solen för ovanlighetens skull. Jag och Emma tog med oss mackor och choklad och gick till skogen. Där hittade vi diverse kvistar och kottar. Detta fina kakfat är Anders. Det har länge legat i förrådet och jag har inte riktigt sett dess skönhet. Tog till lite tandkräm och putsade lite och kolla vad som döljde sig under.
Av grankvistarna vi hämtade i skogen blev det en krans.



Ett litet jularrangemang fixades också,

Helgen gick snabbt och vips satt jag på bussen mot Luleå igen. Denna gång blir det några hektiska dagar i dyslexins teckan. På torsdag bär det av hemåt igen. Ska bli skönt att slippa flänga fram och tillbaka och vara med mina två på heltid.

Vi har en riktig mysperiod farmför oss med mycket roligt att se fram emot. Hur underbart är det inte med pyssel, julbak, julfester, luciatåg på dagis och julafton när man är liten, och stor? Emma har redan skrivit en önskelista, eller hon har väl snarare dikterat en önskelista. För skriva kan hon inte ännu. Hon önskar sig bland annat en barbapappa, en tröja, en princessklänning, ett spel, ett hårspänne med hund, en bob(snow racer), tuschpennor osv. Så klart ska hon inte få allt hon önskar sig men drömma kan man alltid.

Nu är det sovdags.

Tack och hej!





2 kommentarer:

Kickijordan sa...

Men vad mysigt Ni hunnit gjort!

Som vanligt har Du & Emma så mycket kul för Er! Jag hoppas jag & Linn kommer att vara lika företagsamma som Ni är!

Uppe i Pajala trakten heter snow racer- RATT KÄLKE!!!! Hur coolt namn är inte det?

Kram kram Kicki

frökensöt sa...

Oj vad mysigt! Du är så pysslig! På lördag ska det storstädas hela huset ska lukta ajax och klorin ;) och så ska pyntet fram tyvärr blir det lite sparsmakat på den fronten även i år då Viggo är så företagsam hrm..;)
Kram