torsdag 26 november 2009

Äntligen hemma!

Jag säger bara det. Äntligen hemma!

Efter fem veckors flängande mellan Umeå och Luleå är det så skönt att vara hemma. Jag har haft det jättebra i Luleå, både på parktikplatsen och på fritiden. I Luleå har jag hunnit med en del. Mycket tid vara mamma, träffa pappa flera gånger, se två basketmatcher, träffa flera fina, gamla kompisar. Det har inte varit helt fel.Men det finns en anledning till varför man brukar säga "borta bra men hemma bäst". Att vara borta från sitt barn, och sambo, är jobbigt på många sätt. Trots det är det nyttigt att vara ifrån varanda ibland. Nu är det gjort.

Har just nattat en mysig och go unge. Lilla mjuka handen strök mig över kinden gång på gång och sa att hon saknat mig jättemycket. Mysungen min.

Har missat bonde söker fru två veckor i rad nu. Ska reparera skadan nu med hjälp av tv4-play.

I helgen blir det adventsmys gott folk!

Och mamma, om du läser, tusen tack för all mat och alla matlådor, att du lånat ut bilen och soffan. Inte minst, tack för alla fina samtal. Efter dessa veckor känner jag mig bortskämd på många plan. KRAM

Inga kommentarer: