söndag 1 november 2009

En vecka avklarad

Hejsan!

En vecka har nu gått av praktikperioden. Min mamma har ingen dator så jag har inte haft möjlighet att blogga. Min snälla bror har nu gett mamma en jättefin bärbar dator så nu har jag inget att skylla på.

Prektikveckan har gått av bara farten. Har kollat på många patientbesök genom ett sånt häfligt envägs-spegel-fönster som man kan se i polisfilmer. Har också haft två egna patienter. Jobbar numera efter mantrat "hitta magstödeet"... det absolut vikigaste för en funktionell röst. Sug på den gott folk och fundera på om ni använder magstödet när ni pratar.

Emma och Anders kom i onsdags. Emma fick feber första natten så det har blivit lugna dagar. Vi har ändå hunnit hälsa på min pappa, vara till mammas stuga och hälsat på grannflickan. I mammas stuga satt vi på stranden och fikade, väldigt mysigt.

Nu ska jag försöka mig på att installera skype till min mor.

Vi hörs!

1 kommentar:

frökensöt sa...

hoppas emma kryar på sig och att du får fina veckor i luleå! vi snusar bebis och har nog inte fattat än att vi har 2!