fredag 1 maj 2009

Valborg

Dagen började som en vanlig dag, en vardag. Jag for till skolan, Emma till dagis och Anders till jobbet. För mig handlade skoldagen om att skriva, sudda och skriva lite till på min hemtenta. Tillslut fick jag nog, tog bussen till Röback, handlade kött på ICA, gick hem, bytte kläder och sen for hela familjen till Berghem.

Där väntade valborgsfirande hos Erika och David. Vädret var fint. Lite kallt, men så är det väl alltid på valborg?! Här vill Elias krama Line, och Emma smilar för kameran.

Korv är gott!

Det fanns många barn på plats.

Elias ville pussa och krama Line mest hela tiden.

David och Erikas gård är en perfekt för små barn! Emma klättrar i träd.

Påväg till majbrasan. Finns det hjärterum finns det stjärterun,

Lotta klagade över sin kamera. Kanske borde klaga på min!

När vi tittat på majbrasan, som inte ville brinna, gick vi tillbaka till David och Erika. Där bjöds det på godis och äppelpaj. Blev lite kallt där på kvällskvisten så avnjöt efterrätten inomhus. Ungarna kikade på Laban på TV och överraskande nog var de inte så griniga med tanke på att klockan var långt efter läggdags.
Sköna maj välkommen!

Inga kommentarer: