torsdag 7 maj 2009

Lille katt

Idag har jag cyklat till praktiken. 2.5 mil har jag trampat totalt och det finns bara vinster i detta; kondition, ekonomi(slipper betala 44 kr till bussen), naturupplevelser, tid (det tar längre tid att åka buss!) och sist men inte minst gör det mig lite mer miljömedveten. Och mamma, jag hade hjälm på mig!

På eftermiddagen hade jag en massa på min att göra lista, men jag var så trött att jag däckade på soffan. Sen bar det av till dagis.

Efter middagen har jag och Emma varit ute. Vi har varit på promenad, på fotbollsplanen, haft "pick-nick", varit i skogen och lekparken. I skogen var vi länge då Emma ville gå omkring och sjunga lille katt som lilla Ida, Emil i Lönnebergas syrra, gör i serien. Oj, vad vi gick omkring. Och oj, vad hon sjäng. Tror dock att lilla Ida egentligen går på en sommaräng, men man tager vad man haver.

Nu ska jag skicka in min tenta och förbereda mig inför morgondagen. Mitt första patientmöte för denna praktik är nämligen inbokad imorgon.

Ha det gott alla som råkar läsa.

3 kommentarer:

Maria Å sa...

Jag läser!! :)) Ha det bra du med!

Kickijordan sa...

Som jag sa när vi råkades idag.
- Jag läser också!

Ni verkar ha det så mysigt Du & Emma.

Tack för tipset ang familjeliv.se

Trevlig helg! Kram Kicki

Kristin sa...

Vad kul att Ni läser!

Kram på er!