tisdag 12 maj 2009

Umeå-Luleå-Umeå på en dag

I söndags var vi uppe med tuppen. Anders skulle iväg med laget till Kalix. Detta innebär att det finns möjlighet att åka med, gratis. Före åtta begav vi oss och skulle inte komma hem förän elva på kvällen. Emma var trött och svår att väcka, men när jag påminde om att vi skulle till mormor var vaknade hon till "Jaaa, vi ska åka buss!". Och buss åkte vi 6 timmar sammanlagt.
Emma redo för en roadtrip till Luleå. Hos mormor bjöds det på en underbart god Grekisk pytt i panna. Grannfamiljen var också inbjuden. Dagen till ära var vädret bra. Vi tog en promenad och sen blev det mycket lek i lekparken.
Emma och Lubna gungar.
Min mor testar rutchkanan som bjöd på pinsamt dålig glid. Undra om de preparerar kanorna för att barnen inte skall få upp någon fart. Bra ur säkerhetssyfte, men hur kul är det?Mamma var på hugget. Hon snurrade också!

Under söndagen hann vi med en hel del utan att vi kände oss stressade. Efter leken utomhus for jag, mamma och Emma och kollade på min brors segelbåt. Efter det for vi på HM. Sen körde mamma oss till min far, men vad som hände där skirver jag om i nästa inlägg...

Inga kommentarer: