tisdag 12 maj 2009

Umeå-Luleå-Umeå på en dag, del II

Dagen i Luleå fortsatte hos min pappa. Där var vi ute en hel del.


Morfar skjutsar Emma i skottkärran.

Emma krattar.
Vid Lule älvs strand visar Emma morfar en god soppa hon gjort av vatten och sand.
Här kommer vi att bada om några veckor, men ännu lurar isen under vattenytan. Båten är dock sjösatt så sommaren är inte långt borta.Pappas hus.
Här har min far spenderat sina somrar ända sedan han var liten. Även jag och min bror har många fina minnen från denna plats. För några år sedan flyttades storstugan för att bli lillstuga och göra plats för ett lite större hus. Numera är min far och Ulla bofasta i Havsörnsviken.
Efter några timmar hos pappa skjutsade han oss till bussen som skulle ta oss tillbaka till Umeå.
Det var en ny upplevelse att åka till Luleå över dagen, och jag måste säga att alla parter var nöjda!

Inga kommentarer: