söndag 3 maj 2009

Sköna söndag

Sitter med näsan i mina kära papper. Skriver på hemtentan, ett arbete som är utan slut känns det som. Imorgon är det dags för praktik. Ska vara på Kolbäckens habiliteringscenter här i Umeå. Det kommer att bli kul, hoppas jag. Intressant också, hoppas jag. Vad logopeden har för roll inom habiliteringen kändes innan habiliteringskursen ytterst oklart. Efter att alla föreläsningar var avklarade kändes det nästan lika oklart. Genom hemtentan måste jag medge att ett det klarnat lite. Det är det som är bra med hemtentor. Man får jobbiga frågor som tvingar en att tänka efter. Jobbigt, men nyttigt. I alla fall är fokus ännu lite suddigt, så för den som är intresserad jag får återkomma senare och förklara vad logopeden sysslar med inom habiliteringsverksamheten.

Nog om skola.

Helgen har bjudit på finväder och vi har varit ute för det mesta. Bilen har fått sommardäck, eller sommarskor som Emma sa och jag har fått mig en ny, fast gammal cykel.

Inga kommentarer: