tisdag 28 april 2009

Hemtenta, igen. Sjukt barn, igen.

Nu är jag där igen. Jag skriver hemtenta. Det känns som det är det enda jag gjort denna termin. Lärorikt och stundtals kul, men det är ändå en plågsam process att få ner kunskapen på papper. Det svåraste är att klura ut vad lärarna vill ha svar på, ett evigt analyserande hit och dit. På LKG-tentan fick man missa sju poäng så varje liten fråga spelar roll, och samma gäller på tentan jag svettas över just nu.

Idag for jag till skolan och skrev för att jag vet att jag är mest effektiv där. Hade tänkt göra det samma imorgon, men nu på kvällskvisten inser jag att jag troligen får vara hemma med sjukt barn imorgon. Igen. Emma såg nämligen oroväckande glansig ut i ögonen efter bollibompa. Misstänkte genast feber, och mycket riktigt har hon det. Får väl se i vilket tillstånd hon vaknar upp imorgon. Antagligen blir vi hemma och då måste jag skriva hemtenta under helgen. Inge vidare.

Nu ska jag sjunka djupt ner i soffan och se på desperata hemmafruar. En serie som har spårat ur för länge sedan, men det gör den faktiskt mer underhållande.

Inga kommentarer: