söndag 5 april 2009

Slutspelstider (ni som inte är intresserade av basket kan hoppa över detta inlägg)

En gång i tiden bodde jag praktiskt taget i sporthallen. Jag följde basketslutspelet från första parkett, dvs från bänken, om jag hade tur fick jag komma in och spela någon minut. Nuförtiden följer jag slutspelet på håll. Här hemma råder det lite slutspels feber, eftersom Anders har blivit riktigt basketintresserad. Ibland kan jag tro att han är den som är mest intresserad. Han håller reda på när det är match, och skulle säkert kunna namnge förstafemman i alla damligalag, kanske tom återge varje spelares statistik.

Det har gått bra för Luleå i grundspelet, och de tog sig vidare från kvarten till semi. Här i Röbäck hoppas vi på SM-guld, jag har till och med varit rätt så säker på att klubben skulle lyckas i år. Semifinalserien på fem matcher har dock inte börjat som vi, eller något annat lule-fan eller spelare, hoppats. Luleå har nämligen förlorat två raka mot Telge. Detta innebär att de måste vinna resterande matcher för att ta sig till final... svårt läge... imorgon kväll spelas 3:e semifinalen. Håller tummarna och hoppas på att Luleå basket tar sig samman och tar en första vinst i semifinalsserien imorgon.

Bild lånad från Luleå baskets hemsida
Från den tid jag fortfarande drog på mig lule-stället finns det tre tjejer kvar; Elin, Anna och Annika. Dessa tjejer har tagit silver många ganger och jag hoppas av hela mitt hjärta att de får stå högst upp på prispallen säsongen 2008/2009.
Om ni vill se matchen följ länken, matchen börjar kl. 19.



Kan också konstatera att det kommer att finnas ett damligalag i Umeå även nästa säsong då Comets lyckades hålla sig kvar genom kval. Grattis Comets!

Inga kommentarer: