söndag 5 april 2009

Utelek, sen feber.

I helgen har Anders, vår fotbollstränare till pappa och sambo, haft två matcher och därför varit borta en hel del. I lördags städade jag och Emma här hemma, efter det gick vi ut för att hämta påskris och äta mellis.Mellis ute på gården. Ingen sol, men ändå ganska varmt. När vi ätit klart gick vi till skogen och hämtade påskris.

När vi kom tillbak hade grannflickan Elin kommit ut. Emma och Elin besteg berg, vilket egentligen var en snöhög full med grus. Kul hade de när de rutschade ner på sina galonisar.

MountRöbäck bestegs.
Elins mamma pyntar trädet med påskfjädrar. Emma tittar på.

Emma och pappa påväg till affären för att köpa lördagsgodis. Emma har med sig 9 kr som ska köpa två Palle Kuling chokladkakor för.
Vi hade en riktigt skön dag ute, men när vi gick in så vände det snabbt... vi åt lite och pyntade påskriset och i samma veva fick Emma feber. Febern håller i sig och idag, Söndag, har mest handlat om att sitta i soffan. För att Emma inte ska bli allt för uttråkad hyrde anders Mamma Mu, vilken är väldigt uppskattad. Jag tog fram min samling med små glasdjur, som har hållit Emma sysselsatt många timmar idag. "jag är så försiktig med glas, jag är försiktig det är glas" är Emmas mantra när hon leker med mammas fina figurer. Hon ÄR verkligen försiktig!
Nu hoppas vi att febern ger med sig snarast!


Inga kommentarer: