torsdag 16 april 2009

Vi tog oss till luleå tillslut...

i Luleå..

  • bodde vi hos min mamma
  • var vädret inledningsvis dåligt, men blev successivt bättre
  • tog jag, mamma och Emma en tur till mammas stuga. Där var det kallt och MYCKET snö och sommaren kändes väldigt avlägsen.
  • hade Emma många åsikter om vilka kläder hon inte ville ha på sig
  • hälsade vi på pappa och Ulla i Gammelstad, där sken solen
  • hade pappa och Ulla skaffat sig en ny hund, Zorro.
  • bjöd Stina in mig på fest hos Jennie. Underbart kul att träffa Stina och alla andra fina människor
  • följde jag med Märith, som också var i stan, ut till gammelstad. Emma lekte med Märiths brorsdotter Isa, medan jag och Märith fick tid att prata lite.
  • skrämde mamma upp mig med en sann historia om en brand, och jag lovade mig själv att kolla brandvarnarna hemma
  • fortsatte jag att känna mig sjuk, Emma hostade en massa och Anders fick ont i halsen.

i Kalix..

  • bor anders föräldrar
  • lämnade vi Emma medan vi var på Ikea
  • fick vi en supergod middag
  • berättade Anders pappa om när han träffade ett spöke
  • utbyttjade Emma sina farföräldar till max... lek, lek, lek.
  • såg Anders två fotbollsmatcher och kände sig lite nostalgisk
I Haparanda...

  • finns Ikea
  • var jag, Anders, min mor och min bror på Ikea
  • köpte vi en expedit-bokhylla till Emma
  • tappade jag min mobil

Har inte koll på var sladden till kameran är så idag blir det inga bilder.

Denna påsk tröck jag i mig ETT ägg... glömde helt bort att man ska äta ägg vid påsk.

Inga kommentarer: