tisdag 7 april 2009

Hemma med sjukt barn

Emma har fortfarande lite feber. Igår var anders hemma och idag är jag hemma. Jag missar några föreläsningar som jag gärna hade varit på, men Anders har en massa utvecklingssamtal bokade i dag så jag får läsa in senare. Hittills idag har jag och Emma sorterat bort kläder från hennessom bklädlådorlivit för små, lekt med tågbanan, vikt kläder och sett ett antal program på barnkanalen. Snart ska vi laga mat, omelett, och sen ska vi nog gå ut med vagnen en sväng. Vi hoppas att Emma hinner bli frisk till torsdag då vi far med buss till Luleå för att fira påsk. På torsdag gör även min gamla klasskompis Anna en avstickare från sin biltur hem till Arvidsjaur. Vi har tänkt bjuda Anna på lunch. Det ska bli kul att träffa Anna igen.

Igår kväll var det som jag tidigare nämnt semifinalsmatcher i damligan...

Luleå förlorade och det var inte kul alls. Jättetrist för tjejerna! Anders sa så här: Usch, jag kommer inte att kunna sova inatt. Jag brukar ha svårt att somna när ett lag jag håller på förlorat. Ungefär så känner jag också, och då kan man ju bara tänka sig hur det känns för spelare och coacher. Tyvärr är det så att bara två lag kan spela final och jag tycker ändå att det är två bra lag som är i final, Solna och Telge. Telge spelade stundtals mycket imponerande basket, speciellt med tanke på att många spelarna är egna produkter och födda för mindre än 20 år sedan. Önskar dock att jag hade fått heja på Luleå basket i finalen!

Inga kommentarer: