fredag 17 april 2009

I norrbotten ligger snön fortfarande djup

I måndags sken solen. Vi passade på att åka ut till min far i Gammelstan för att hälsa på och kika på den nya hunden. Morfar Björn sitter i solen.

Emma och Zorro leker. Kolla in snötäcket i bakgrunden!


Emma skottar snö.


Anders skottar bort Emma.


Ikväll när Emma skulle sova pratade vi om morfars nya hund Zorro, om hur fin han är och hur busig han var sa Emma:
"Var har dom där hundarna morfar hade igår?"
"Menar du hundarna han hade förut?"sa jag
"Ja" svarade Emma
Jaha, oj tänkte jag hur förklarar jag det här då. Morfar hade nämligen två taxar tidigare, Safir och Tiger. Saffa var gammal, 16-17 år, och gick bort i somras. Tiger blev sjuk och gick bort efter jul. Jättetrist! Tror inte att pappa och Ulla hade tänkt skaffa hund igen så snabbt, men så hittade de Zorro på blocket. Han är ett och ett halft och en blandning mellan strävhårïg och långhårig tax. En fin hund! I alla fall så var det Safir och Tiger Emma undrade om...
"Hundarna har farit till himmelen och är änglahundar", sa jag.
"Så kommer dom tillbaka snart?" undrade Emma
"Mmmm" sa jag
Svårt och kanske lite tidigt att förklara att man kan dö.
Emma fortsatte prata om busige Zorro, så jag lämnade det så.

Inga kommentarer: