lördag 28 februari 2009

Picknick i skogen

Idag hade Anders ingen träning inplanerad med laget, för ovanlighetens skull. Vi hade bestämt att vi skulle ge oss ut på picknick, eller man kanske säger utflykt. Mulet, snålblåst och snöfall till trots tog vi oss ut. Vi gick mot skogen, lite dumt med tanke på all snö. Vi plumsade iaf omkring ett tag, vilket innebar mycket snö i skorna. Tillslut grävde vi en liten grop på en sluttning och tog fram fika. Som vanligt smakade den varma chokladen så där speciellt gott som den gör när man är ute. Det var skönt, och kallt, att komma ut och minst lika skönt att krypa ner under en filt framför TV:n närvi kom hem.
I vår lilla grop.
Emma och anders gräver. När vi hade blivit varma förflyttade jag och Emma oss till sängen och tog en två timmar lång tupplur. SKÖNT.
Anders önskade spenatsoppa till middag, så vi intog den gröna soppan för andra gången denna vecka.
För övrigt hade jag en rätt effektiv morgon idag. Redan klockan 8.15 hade jag jobbat och storhandlat. Jag jobbar nämligen på ICA lördag- och söndagmorgon varannan helg. Började städa 6.00 blev klar 7.45 och handlade till 8.15. Kom hem halv nio till mina två nyvakana filurer i soffan. Skönt att ha gjort bort storhandlandet för den kommande veckan, har tom gjort en veckomatsedel. Ska bli kul att se om vi lyckas hålla den. Det är en tenta-plugg-vecka som väntar så jag vet att det kan bli lite si och så med maten och då hjälper kanske en planering.

Inga kommentarer: