onsdag 4 februari 2009

Dagen som gått

Åh, vilken underbar dag det varit idag. Jag har haft förmånen att sitta vid vårt fina köksbord, på våra sköööna trästolar och som att det vore nog med det har jag också fått fri tillgång till vår laptop. Att datorn saknar capslock-knappen rör mig inte i ryggen för jag har fått skriva ett alldels EGET fonetikarbete. Ett arbete som snart är uppe i 2000 ord, precis som magister Fonetikbeställt. Nu hoppas jag att han går på uteseendet, på mitt arbete menar jag, och godkänner det.

Emma har fått ett dockskåp av en av Anders arbetskamrater för ett par dagar sedan, och idag fick hon även möbler. Lyckan var total här hemma och kvällen har flytit på fiint! Emma är inne i en riktig gosperiod nu, så det är riktgt mysigt att söva... Nu ska vi gosa mamma! Kvällen till ära berättade jag en lång historia om en hund som bor i en hundkoja i Röbäck, hunden åkte pulka, byggde lego och pratade med hästar. Emma gillade och ville höra igen och igen.

Imorgon väntar ännu en härlig dag vid köksbordet och efter den är jag förhoppningsvis färdig med elendet. Skulle vara alldeles underbart!

Inga kommentarer: