onsdag 11 februari 2009

Ledig tisdag

En dag med fullständig frånvaro av skola har nu genomlidits. Jag har försökt att hålla mig sysselsatt. HAr varit och hämtat ut mina numera lagade skor, vars skick skomakaren var ytterst kritisk mot. Fick en fet bakläxa på skovård, men även en massa tips om hur man tar hand om det viktigaste vi har, våra skor alltså. Sedan fixades bilder till mitt körkort, sex månader för sent, men nu är jag på god väg mot ett nytt körkort. Lite bakgrund: det gamla är borttappat för ganska mycket mer än ett halvår sedan. Turerna har varit många, med fleraförsök till fotografier och namnteckningar som inte godkänts. Passade på att kika på ett par jeans på Bikbok och övervägde köp, men det fick vara. For hem iställetoch sorterade sopor.

Planen för andra delen av dagen var en tur till Tomtebo för att hälsa på Emmas kompis Axel. Axel har fått en lillasyster, Olivia, som givetvis fick ett paket. Oliva var en riktig godbit, som verkade riktigt nöjd med tillvaron. Trots att Emma och Axel var motsatsen till tysta i sina lekar sov hon gott. Jag antar att andrabarn blir mindre känsliga för ljud. fick tom hålla lill-knyttet, 4.5 kg tung. Axel och Emma lekte på bra och verkade trivas i varandras sällskap, så vi lite mer vuxna fick mycket tid att prata, mkt trevligt. Sanna och Björn bjöd på god köttfärsås med spagetti.
Sen fick vi skynda oss hem för att Anders skulle ha bilen till träning, och det hela slutade med att Emma hängde med på träningen. Halv åtta kom Anders hem med en upprymd Emma, som visade hur "gubbarna" gjort armhävningar och viftat på benen... underhållande kan jag lova. Sen gav hon prov på hur det kan låta på en träning "kom igen gubbar". Efter en fullspäckad dag var dröjde det inte länge innan Emma sov gott i "sin" säng, dvs min och anders säng.

Dagens dåliga samvete är att vi missat att de skulle ha gossedjurskalas på dagis, och att barnen därför skulle ha med sig ett valfritt djur. Emma såg upprikigt ledsen ut när vi pratade att det hade varit kalas och att hon inte haft ngt djur. Hon klargjorde att nästa gång ska hon iaf ha med sig en gossehund.

Inga kommentarer: