fredag 27 februari 2009

Detta har hänt denna vecka:

  • Kursen läs- och skrivutveckling startade på onsdagen och visade sig vara så mycket mer än jag trott. Under sex timmar satt vi och lyssnade på en liten man utsänd från universitetets psykologiinstition med uppdrag att lära oss Logopedstudenter mer om läs- och skrivutveckling. Nog lärde vi oss en del, men tyvärr var lärdomarna inte relevanta. Det hela var en fashinerande uppvisning i associationsförmåga, helt galen associationsfömåga kan jag lova. Detta måste upplevas för det är svårt att förklara! Länkar till Mikarianas blogg för vidare info om detta spektakel: http://mikariana.blogg.se/2009/february/las-och-skrivutveckling.html#comment
  • Jag och emma har bakat minisemlor, som anders utnämnde till årets godaste :-)
  • På torsdagskvällen lämnade Erika kidsen och mannen hemma, körde ut hit till oss för att utföra lite terapiarbete. Det hela resulterade i flera örhängen och mobilsmycken, en semla i magen och mycket djupa diskussioner, analyser och insikter. En trevlig kväll som givet ska upprepas!
  • På onsdag eftermiddag var det picknick på gården. Emma och Anders avnjöt choklad och äpple sittandes i en "snögrotta". Bilder kommer.
  • Mitt körkort har kommit!
  • Anders har hittils denna vecka haft två träningar och en match.
  • Viktoria och Daniel förlovade sig.
  • Jag har insett hur skönt det är att plugga efter en dag tillbaka på gamla jobbet. Insikten kom när jag tog mig an den femtonde skitiga, i ordets rätta bemärkelse, toalettstolen. Jag funderade samtidigt vad det beror på att byggbaracker ALLTID har de grisigaste toaletterna. Funderar fortfarande.
  • Denna vecka har jag även kontaterat att spenatsoppa är gott, nyttigt och jätteenkelt att göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe tack för länken!
Trevlig vecka :)