onsdag 25 mars 2009

Sol ute, snor inne.

Idag skiner solen, ute. Inne där jag befinner mig är det mest snorigt och tungt i huvudet. Det är sällan jag skippar lektioner, men idag kände jag att jag inte hade lust att sitta på lektion med snorfullt huvud, med tillhörande huvudvärk och snordropp. Inte så kul för mig och framförallt inte så kul för de stackare som sitter bredvid. Jag har alltså varit hemma hela dagen. En dag som mestadels spenderats sittandes i soffan, nysandes och snorandes och med datorn i famn. Har kollat alla bloggar jag känner till och är nu inne på andra varvet. Borde egentligen gå ut i solen, för det lär knappast göra snuvan sämre. Ja, det ska jag göra, jag ska gå ut, kanske till affären och handla ingridienser till middags-soppan.

Jag har faktiskt gjort lite annat än att snoka runt i blogg-världen, jag har sett på Oprah... är inte det den ultimata sjuk-tvn? Idag handlade programmet om hur sjukt skuldsatt många, många amerikaner är, och hur de spenderar och spenderar. Där ligger man i lä. Tänker på att jag samlar på mig skulder bara av att sitta här, studieskulder. Kanske borde jag sätta mig och plugga för att göra rätt för lånet.

Samtidigt som jag lägger pannan i djupa veck och försöker lösa finanskrisen, och oroar mig över klimathotet, funderar jag också på vad vi, alltså familjen min, ska hitta på på söndag då Anders inte har fotboll. Skulle vara kul att fara och bada. Har aldrig varit i Ö-vik på paradisbadet, och har hört att det är kanon där. Kanske räcker det att fara till holmsunds badhus. Vatten som vatten? Ur klimat- och finansperspektiv är det nog bäst att fara till Holmsund, helst med cykel.

Inga kommentarer: