tisdag 31 mars 2009

Helgen som gick

De senaste dagarna har energin varit i botten så bloggen har verkligen hamnat i sista hand. Sjukan jag drog på mig för i Luleå har varit svår att bli av med och sedan i fredags har det känts som att huvudet skulle kunna sprängas.

Jag hade tänkt ta med mig Emma på badhuset i helgen, men det kändes inte så lockande med tanke på mitt tillstånd. Istället for jag och Emma en sväng på myrorna och Strömpilen i lördags när anders hade match. Resten av lördagen spenderades åt mys här hemma. Måste erkänna att jag somnade klockan åtta denna afton. Missade Earth Hour, men Anders var ett föredöme och släckte alla lampor. Ja just ja, lördagen inleddes med en överraskande upptäckt. Jag klev upp innan sex för att fara och jobba. Kikade på termometern och den visade hisnande minus 18! Jag trodde inte mina ögon, men komponerade ändå en outfit där anders STORA och varma fotbollsjacka var huvudplagget. I bilen bekräftades temperaturen då termometern även där visade -18. KALLT!

Söndagmorgon var inte lika kall, men istället var jag tvungen att fara en timme tidigare till jobbet pga. omställning till sommartid. Under dagen for familjen på Café och Barnens hus. Emma fick lite mer Duplo, som sysselsatte hela familjen resten av dagen. Eller jag låg väl mer på
Emmas säng och klagade över huvudvärk och nästäppa, medan Anders och Emma byggde fina hus. Så här trevlig såg jag ut...

Under helgen slog Emma till och ritade sin första huvudfoting. Syns inte så bra, men det är Anders. Han har två armar, två ben, ett huvud, två ögon och kanske till och med en näsa.

Lördagskvällen spenderades i soffan. Emma la pussel och vi andra såg på TV.

Emma poserar i sin fina "Bakelse-klänning".

Mer pussel.
Så var helgen avklarad!

Inga kommentarer: