torsdag 5 mars 2009

Idag genomlider jag ännu en dag på Medicinska biblioteket. Halva dagen har nu gått och jag har nu ungedär 3-4 timmar på mig att banka in lite till i skallen.

Igår var jag, Anders och Emma på basket. Umeå Comets mötte Marbro. Det var denna säsongs sista gruppspelsmatch för båda lagen, och Marbro gick segrande ur det hela. Min gamla lagkompis, och vän, Emma var lika duktig som vanligt och gjorde många poäng för gästerna. Efter matchen fick Emma skjuta lite basket-skott, men mammas hjälp såklart. Vi fick även prata och krama lite på med Stor-Emma. Lill-Emma gillar vekligen att vara på basket... där får springa omkring, äta korv och klubba och denna dag gång fick lilltjejen även en liten basketboll från en av Umeås coacher. Lyckan var total. I och med sidta omgångens Damligamatcher slutade Luleå fyra och får möta Telge i semi. Håller tummarna! Umeå Comets måste tyvärr kvala för att hålla sig kvar i högsta ligan, och i dagsläget verkar det osäkert om de ens ska försöka.

Nu till böckerna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kristin med familj! Kul att se att basketintresset håller i sig, även för den yngre generationen....
Var på matchen mellan Telge och Luleå. Luleå var mycket bra nästan hela vägen men på slutet så ökade Telges intensitet vilket avgjorde. Mikaela är i Luleå denna helg för två matcher i basketettan. Nästa helg kommer hon tillbaka upp igen för att spela SM. Hälsningar Susanne i Södertälje