lördag 17 oktober 2009

Vaccin, biverkningar med mera

I torsdags tog alla i min klass, inklusive jag, influensavaccin. På löpandeband sprutades detta omtvistade vaccin in. Fort var det gjort helt enkelt. Jag drog hem, for på basketträning och mådde fint. Känslan i kroppen var inte lika harmonisk under natten. Sov nog inte många minuter pga frossa och värk. Så fortsatte det under fredagen, Emma var också hemma pga hosta och något vi tolkade som halsont. Fredagen skulle spenderas med näsan i skolböckerna, men det är inte svårt att lista ut att det inte blev så.

I dag är det lördag och både jag och Emma mår fint. Emma vaknade kl 5 i morse. Efter det har vi städat, tagit en liten tur med bilen, pysslat lite, pluggat lite (bara jag). Vi har även lagat mat och ätit upp den. När jag pluggade höll Emma mig sällskap Emma ritade och jag läste...... vi passade också på att fotografera varandra. Detta foto har jag tagit...... och detta har Emm tagit.
Julpyssel. Lite tidigt kanske, men det ska börjas i tid tycker jag.

Julstrutar vars användningsområde jag inte riktigt klurat ut ännu. Kanske hamnar de i granen eller på nån krok här hemma.
Nu är det kväll. Emma sover och vi ser på tv alternativt dator.
Trevlig kväll gott folk!

2 kommentarer:

frökensöt sa...

aldrig för tidigt med julpynt! vad fina! 1a julmusten inköpt igår! Björn resonerar så att om det finns att köpa,så får man dricka!

Kickijordan sa...

Julen är mysig innan själva julhelgen, men så fort den är över, vill jag snabbt ha bort allt vad som har med julen att göra.

Jag har hört fler som haft detta symtom på vaccinet, jag är ännu skeptisk!

// Kicki