måndag 19 oktober 2009

Dagen idag

Först lite tentaplugg, sen en föreläsning om sångrösten och sen en om transexuella röster. Efter blir det föräldrafika på Emmas dagis. Hon har önskat att mamma, pappa och bilen skall komma på fikat så det är väl bara att lyda.

På fredag är det tenta. Efter det väntar fem veckors praktik i Luleå. Ska bli kul. Förutspår en del saknad efter min Emma och min Anders. Kommer att åka hem på helgerna så det ska nog inte bli allt för olidligt. Sen kommer Anders och Emma upp redan första helgen och sen stannar Emma kvar med mig i en vecka.

Nå ja nu ska jag plugga. Och Anders det är lite som du misstänkte... jag kollar faktiskt lite på nätet under dagarna, även fast jag borde plugga.

4 kommentarer:

frökensöt sa...

klart man får ta paus å kolla nätet :)

har man en annan röst när man är transsexuell?
Måste erkänna att ditt framtida yrke verkar super intressant! Vi har fått snö nu!

KRistin sa...

Ja precis, tack för medhållet.

Om man byter kön brukar man försöka behandla rösten så att den mer motsvarar det man förväntar sig av en kvinnlig/manligröst. Det är mycket lättare för kvinnor som blir män att få en djupare (hormonbehandling) röst än vad det är för män att få en mer kvinnlig röst. Det är här logopeden kan hjälpa. Håller med om att logopedyrket verkar vara intressant. Får väl se vad jag säger om fem år :-)

frökensöt sa...

jag ska komma ihåg att fråga ;) alla jobba blir väl tradiga efter ett tag kan jag tänka det är då man får försöka komma ihåg varför man valde det!

aha! ja man kan ju nästan förstå att det är lättare att få en mörkare röst än ljus.

Sanna sa...

Jag och Björn skrattade gott åt Emmas favoritfärger. :)

För övrigt tycker jag att det är helt okej att ta internetpauser. Har fått lära mig att man aldrig ska plugga mer än 40 minuter åt gången för bästa inlärning. ;)

Är det redan snart november och dax för din praktik. Fort fort fort går tiden! Hinner vi ses något innan du beger dig norrut? Kram