söndag 11 oktober 2009

En gudfarare på besök

I helgen har vi haft Emmas gudfar på besök, eller som Emma säger gudfarare. Den där gudfararen är en av Anders äldsta vänner och det har varit riktigt kul att ha honom här. På lördagen hade Anders fotboll så jag och Emma fick låna gudfararen över dagen. Vi drog iväg för att se IKSU spela match. En match som tyvärr förlorades, trist. Kul att se basket dck och jag blev riktigt sugen på att lira. Efter det tog jag och Emma en tur i skogen där vi passade på att ha picknick. Det bjöds på mackor och Pucko. När vi satt där på en sten häll i solkenet tittade Emma på mig och sa; Det här var en skön picknick.

Mot kvällen fixade Åström, gudfararen allstå, en utomordentligt god middag. Faita Pitan satt fint.

I övrigt har vi varit ute en del i det härliga höstiga vädret. Jag har haft jobbhelg, vilket innebar tidiga mornar.

Lugnt och skön har helgen varit!

Nu är det söndagkväll. Anders är på fotbollsmöte, Emma sover, soppan puttrar på spisen(eller snarare stormkokar) och jag sitter i soffan. Ikväll slog Emma alla rekord vad gäller läggningstid. Tio över fem bad hon om att få sova och innan sex snusade hon skönt. Helt galet. Hade aldrig trott att var kvällspigga dam som förövrigt aldrig kunde drömma om att erkänna att hon var trött, skulle be om att få sova innan bolibompa ens börjat.

Snart startar en ny vecka som ser ut att bli riktigt hektisk. Det drar ihop sig mot tenta igen. På torsdag måste hela klassen influensa-vaccinera sig. Vi måste helt enkelt vaccinera oss. Är egentligen lite osäker för detta med vaccination eftersom jag tycker att det kommer så mycket motstridig information hela tiden.

Nu ska jag rädda soppan!

Ha en skön kväll

3 kommentarer:

frökensöt sa...

Måste ni vaccinera er?? vem säger det?? Jag är vääldigt kluven.. som sagt man får så olika info. Gott med soppa!

Kickijordan sa...

Full späckad helg, men många aktiviteter- kul. Det viktiga är dock att det hinns med lite basket :)

Härligt med picknick & att dottra uppskattade detta.

Jag är också SÅ sugen på att lira!
Tränar Du med IKSU?

Kram kram

Kristin sa...

Frökensöt: Det är utbildningen som säger att vi ska vaccinera oss. Vi ska ut på praktik snart och då jobbar vi inom vården. Så för att vi inte ska smitta patienterna får vi vaccinera oss.

Kicki: Ja då man måste alltid hinna med lite basket. Jag brukar träna med ISKU. Hoppas att jag får spela nån match snart också. Nu har laget fått en tränare så träningarna är mer uppstyrda, och därmed roligare. Kom och träna en träning vet ja... det kanske lugnar suget.

KRam på er!