söndag 4 oktober 2009

Söndagkväll

Emma sitter och ser på klassikern Askungen. Anders är och kollar på fotboll hos en tränarkollega. Jag har en pizza i ugnen och borde förbereda min röstredovisning imorgon.

Helgen har varit bra. Vi har varit i Obbola på middag hos våra gamla grannar som numera bor där. De hade hittat ett mysigt hus. Emma och Elin lekte jättebra och man märker att de verkligen gillar varnanda. Det första Emma sa på morgonen var: "Ska vi till Elin idag?!".

Idag har vi gjort lite nytta här hemma. Jag och Emma tog hand om storhandlingen medan Anders städade. Härligt med ett fullt kylskåp och en ren lägenhet. Som pricken över i fick vi nytt golv i köket i torsdags.

I fredags hade vi som sagt tenta och denna gång är ärligt orolig för att jag kuggat. Förberedelserna inför tentan är nog inte de bästa jag presterat, och resultaten blir troligen efter det. Sen har läraren rykte om sig att vara sträng i rättningen och man måste ha över 70 % för godkänd. Mycket talar emot, men vi få la se.

Nu ska jag rädda pizzan från överhettning och sedan lägga upp en 10 minuters röstbehandling. Denna utgör examinationen för momentet och går ut på att leda en annan student i röstträning under tio minuter.

Ha en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

Kickijordan sa...

Fullt ös som vanligt!

Lycka till med redovisningen i morgon.

Kram Kicki

frökensöt sa...

Gott med pizza! lycka till i morgoN! Skönt med nytt golv :)