lördag 17 oktober 2009

Träfärg

Emma har fått en ny overall som är rosa och grå. I dag hade hon på sig den för första gången och visade stolt upp den för Anders.

Vad fin du är, sa Anders.
Jag gillar rosa... men jag gillar också träfärg, sa Emma.

Vaggan som jag skrev om tidigare är alltså i vår lilla dams tankar ännu. Själva vaggan står kvar halvmålad mitt i Emmas rum. Jag tappade liksom motivationen med målningen. Undra om man kan köpa träfärg någonstans. Kanske ska måla hela Emmas rum i träfärg eftersom det är hennes favoritfärg. Ett fururum ala 80-tal kanske :-)

2 kommentarer:

frökensöt sa...

du får helt enkelt köpa sanpapper och göra den lite "chabbychick"

Kickijordan sa...

Ja, undra var man köper träfärg?

Tänk att en sån liten & söt tjej kan vara så bestämd!

Lycka till med träfärgen ;)

// Kicki