onsdag 7 oktober 2009

Jahapp, här är jag igen. Veckan rullar på. Anders och Emma har varit hemma måndag och tisdag eftersom Emma åkte på urinvägsinfektion i söndags. Det hela konstaterades på akuten och behandlas nu med pencillin. Den verkade bita direkt och vår lilla blev symtomfri redan under söndag natt.

Att besöka akuten var en historia i sig. Ett ställe där man sätter in saker i öronen och sticks i fingret är inget ställe man gillar om man är tre år. Emma skötte sig bra under omständigheterna. Hon visade humör vid sticket men annars var hon med på noterna. När läkaren meddelade att vi inte fick fara hem innan Emma lämnat ett urinprov suckade jag inombords och tänkte mig en lång natt på sjukhuset. Emma hade kissat innan vi for hemifrån och sen hade jag svårt att se hur man skulle kunna få ungen att kissa i en kopp. De gav oss en kopp, men jag bad om en potta. En potta fick vi och Emma presterade direkt, hon visste ju att vi fick fara hem sen. Med sig hem fick Emma en glittrig groda och en ödla.

Nu är klockan mycket och vi måste sova.

Go natt!

3 kommentarer:

frökensöt sa...

krya på lillan!

Kickijordan sa...

Men lilla hjärtat!
Urinvägsinfektion gör ju ONT!

Tur att det finns penicillin.

Krya på Dig Emma!
Och tyvärr kommer akuten aldrig bli ett trevligt ställe, det tar det alltid tid & det gör oftast ont.....

Kram kram

Lotta sa...

http://blogg.vk.se/lotta-nilsson-umea