fredag 30 januari 2009

Varför lär man sig aldrig?

Igår klippte jag lugg, jag som i vanliga fall är så rädd om mina längder. Jag följer oroligt frisörens rörelser för att undvika att det faller ner allt för mkt på golvet, men igår fick jag nån sorts blackout. Gick rakt in på en frisersalong och frågade om de hade tid, och de hade de. Jag sa att jag ville ha lugg, hon frågade om jag ville ha en tjock lugg, jag sa ja. För mig är tunn lugg en sån där med några strån ala tidigt 90-tal, men idag är tjock lugg ungefär halva håret. Tjock lugg fick jag! Bred också... buhuuuu... och inte räcker det för att sätta upp. Enligt mina beräkningar kommer jag att känna mig som mig själv igen mot slutet av sommaren om jag inte fått någon ny blackout till dess det vill säga. Varför lär man sig aldrig???

Reaktionerna här hemma var att Emma började gråta och sa "ta bort den", och att Anders inte visste hur han skulle bete sig och tillslut fick fram "vad fint?". Sen tvättade jag håret och då tyckte anders att det var ju iaf finare nu... sen erkände han också att han aldrig gillat lugg. Varför sa du inte det innan??? Jag ville inte påverka dig, du ska ju göra som du vill!! säger det igen... buhuuu

Bra saker som hänt idag:
- Vi är nästan klara med vårt fonetikuppsats om hur amplitudmanipulering påverkar distinktionen tonande/tonlös hos initiala klusiler. Mycket bra!
- Luleå basket vann mot solna idag.
- Tulpaner stod i en vas på bordet när jag kom hem.
- Emma och anders är bra och händer mig varje dag.
- Jag har scrappat ihop 4 sidor till emmas album... blev rätt nöjd, det tar sig! Har köpt så många (60 st, 30¤30) fina papper på tradera så det är extra kul.

I morgon ska jag:
- Städa på ICA (06.00) ingen sovmorgon alltså.
- Förhoppningsvis åka skridskor med emma och anders.
- Mysa med mina hjärtan.

En sak till:
Grattis till Sanna och Björn som fått en liten Olivia i dag!

Inga kommentarer: