tisdag 6 januari 2009

Nu kör vi igen

Bara några timmar tills julledigheten är överoch jag måste medge att det kommer att vara rätt skönt att köra igång igen. Imorgon kör skolan igång med barpsykiatri,vilket verkar intressant. Imorgon kommer det att handla om problematik under småbarnsåren.

Vi har vänt på dygnet rätt rejält under ledigheten, emma har varit vaken till elva tolv, och sovit till tio elva. Vi började vända tillbaka dygnet i förrgår och idag somnade lilltjejen vid nio, så det har väl gått rätt bra. Vi fick dock muta med att hon inte behöver sova på dagis, eftersom hon är en stor flicka, om hon går och lägger sig utan gnäll på kvällen. Emma vill gärna vara en stor flicka och gick med på förslaget förvånande lätt. Vi hade ändå tänkt säga att hon inte behöver sova mer, om hon inte blir allt för trött.... hon har inte sovit på dagarna under lovert och det har inte varit några problem. Nu återstår att se om dagid är mer uttröttande än hemmets vrå.

För ett par dar sedan skulle jag färga håret, eller pigga upp håret med samma färg jag har nu, men det blev mycket mörkare än jag ville. Imorgon har jag tid för klippning och färgning på Attityd... håller tummarna... varför är man aldrig nöjd... det var ju bra innan!!!

Bilen gick sönder under resan hem från Luleå, och imorgon ska Anders återställa bilen vi lånat av min pappa och häömta vår... gillar inte när han är ute och kör...

Inga kommentarer: