tisdag 20 januari 2009

En ny kurs, ett spinningpass och en symaskin i huset

Idag har vi börjat läsa en ny kurs, en läskig, skrämmande kurs... Experimentiell Lingvistik... jag ryser. Det visade sig att vi ska göra en undersökning, skriva en rapport(typ ett mini x-jobb), läsa en bunt artiklar och analysera dem. Allt detta på tre veckor, och då har ju halva denna vecka gått. Det hela ska mynna ut i en gruppinlämning och en individuell. Just nu känns det lagom diffust, men det brukar ju klarna och jag hoppas att fallet är så även denna gång.

Efter månader av vånda och beslutsånget gick jag till IKSU i morse och satte mig på en spinningcykel... hurra för mig. Jag och några kloka klasskamrater kom fram till att det skulle vara bra om man kunde bli manisk, eller bara en liten gnutta manisk, för då skulle man kanske ta sig till gymmet mer än en gång om året. I och med dagens cykeltur hoppas jag att jag kommit igång med träningen, men jag har en känsla av att när det hopar sig i skolan så är det cykeln och hantlarna som ryker först.

Jag har lånat Erikas symaskin så nu ska jag syyyyyy... ska försöka mig på en prickig klänning till Emma. Nu ska jag rita mönster.

Inga kommentarer: