söndag 14 juni 2009

Ditt och datt

Anders håller på att natta Emma som sjunger och sjunger... och sjunger. Just nu sjungs HELA "bockarna Bruse". Vi har hyrt en film så jag hoppas att barnet somnar snart så vi kan slå på DVDn. När man ska upp innan sex borde man inte se film efter 12. Får se hur det går. Sången är klar och hög, vilket inte bådar gott inför min och Anders filmkväll.


Snodde ihop ett bröd nyss som jag verkligen kan rekommendera..


Grovt bröd med dinkel (UTAN jäsning!)
2 dl havregryn
2.5 dl dinkelmjöl (siktat)
2.5 dl dinkelmjöl (fullkorn)
1 dl linfrö
1 tsk salt
2 tsk dikarbonat
0.5 dl solrosfrön
0.5 dl mörk sirap
4 dl filmjölk
lite olja

175 grader, 70 min.

Det går lika bra att använda vetemjöl istället för dinkel. Man kan även ha i russin, lingonsylt och nötter. Detta bröd går att variera i evighet.


Helgen i övrigt har varit lugn. Anders borta på fotbollsuppdrag i lördags. Laget rodde hem en klar seger mot Sävast (1-4) och kan i nuläget stoltsera med en förstaplacering i div. 3 norra norrland. Jag och Emma rådde oss själva, vilket ledde till lite shopping på Rusta, ett par skor till mamma, överintag av godis och en massa mys här hemma. Idag bjöd vädergudarna på regn så vi for till Strömpilen för att byta sandalerna som jag köpt till en mindre storlek. Resten av dagen har vi varit hemma. Det har varit lek, stök i köket och en löprunda (för min del). Sköna, sköna Söndag! Imorgon jobbar jag hela dagen för att efter det vara ledig resten av veckan. SKÖNT!

NU är det tyst i sovrummet...

haha... hann bara skriva det där så kom emma ut till mig... jag har kissat... alfonsfasoner.

Vanliga syner ...
Emma med en basketboll utklädd till Pippi är en vanlig syn. Jag fastspänd i baksätet av bilen är en vanlig syn när hela familjen är ute och rattar. Vanligen sover jag men det händer att jag är vaken... som bilden visar.

Anders kollar på fotboll... inte ovanligt!
Emma och Elias leker på en jordhög. "Kappsäck full med pengar"
och Herr Nilsson är också med.

2 kommentarer:

Kickijordan sa...

Jag tycker att Ni har det så himla mysigt i Er familj.

Du & Emma tar verkligen vara på varandra.

kram kram

Kristin sa...

Tack Kicki. Det är verkligen kul att ha en liten att hitta på saker med. Mysigt för det mesta, men också en del doser av grin och tandagnissel. KRAM