måndag 10 maj 2010

Kortvecka

I dag är det onsdag. Sitter i skolan och läser vetenskapliga artiklar. Mot kvällen ska jag och Emma ta bussen till Luleå för fyra dagars semester. Förhoppningsvis väntar fint väder och mycket stugliv.

Sedan sist har Umeå haft besök av några kära vänner. Fick under helgen träffa Marléne, Josse (och hennes blivande man Anders) och Alex. Jättekul. Snart ses vi igen. Josse och Anders gifter sig nästa helg och jag ska dit! Ska bli kul. Innan bröllopet stannar jag till i Stockholm och hälsar på Märith & Peter och Stina & Daniel. Förhoppningvis får jag också träffa Stinas och Daniels lillprins. Stina har gått ett par dagar över tiden så bebis borde komma när som helst. Spännande!

Vad gäller Emma så stortrivs hon på dagis. I går kom hon hem och beskrev att hon och nägra av hennes kompisar är miljöhjältar. Fyra tjejer hade fått följa med en fröken ut o naturen för att plocka skräp. Emma var så stolt över att hon var en miljöhjälte. De hade hittat massor med skräp och så hade de gått och pantat burkar. Dagis jobbar med hållbar utveckling och gör ett superjobb. Emma lär sig så enormt mycket under dagarna. Inte bara om miljö utan om det mesta. Förra veckan lärde hon sig om kroppen och mat. Då var det mycket prat om kostcirkeln, muskler och senor här hemma :-)

Nu ska jag läsa lite!




Har ingen kamera för tillfället. Här kommer två bilder från Anders mobil. Emma har på sig två klänningar som jag sytt. Har upptäckt det underbara materialet velour. Det man syr ser nästan ut som köpes. Sydde en likadann klänning till Emmas docka "lilla gumman" av bara farten.

Ha en bra helg!

1 kommentar:

frökensöt sa...

Vilken helg ni fick i lule!! Dt är ju klart att här kommer sommaren först ;)