måndag 24 maj 2010

Å det har hänt en del fina saker sedan jag skrev senast.

Två händelser är extra speciella; Stina och Daniel har fått en liten William, Josse och Anders har gift sig.

Josses och Anders bröllop har varit inbokat i kalendern länge och nu har de äntligen fått varandra. Vigseln var så vacker och rörande, festern underbar, brudparet vackert... ett sagobröllop! Är då glad att jag (och anders som inte kunde komma) fick äran att närvara. Det var också superkul att träffa logopedtjejerna, eller det numera sk. tärneventet, med respektive.

På väg ner till bröllopet passade jag på att stanna till i huvudstaden. Hade planerat att träffa Stina, daniel och bebis. Lille William kom först på onsdagen så jag hade räknat bort att få träffa nykomligen denna resa. På fredagen föll det sig dock så lyckligt att jag ändå fick träffa underbara lilla med föräldrar på Danderydssjukhus. Stina fixande in mig trots besöksförbud... hon kan snacka den tjejen. Så himla mysigt att få umgås med lilla familjen ett tag. William var så fin. Fantastiskt att min fina Stina är mamma nu!

Hann också med att träffa Märith och Peter. Det blev en middag på en filt söders höjder, följt av en kväll i soffan men mycket tjejtjatter och glass. Som på den gamla goda tiden! Det borde göras oftare.

På hemmaplan har det varit mycket fotboll för Anders. Emmas farmor och farfar har kommit ända från Kalix för att täcka upp för mig ;-) Emma har varit på kalas själv för första gången. Pratade med en mycket nöjd flicka efter kalaset. Tänk att vår lilla kan gå på kalas själv. Emma hade planerat presenten själv, det skulle vara målarfärger som man målar med pensel. På dagis har man firat förskolans dag. Alla barnen fick vara utklädda. Emma ville vara ballerina. Vädret var fint och Emma kunde spendera hela dagisdagen i balettklänning och tights. Återigen en nöjd dam!

Ja det var ungefär det hela. Har tyvärr ingen kamera därav inga bilder. Ska ragga ihop några framöver.

Vill också nämna att det trots en fantasisk helg är otoligt skönt att vara hemma. Vad går väl upp mot när ens barn med lysande ögon möter en i dörren, kramas och säger; Jag jag har saknat dig mamma?

1 kommentar:

Kickijordan sa...

Emma är en prinsessa! Kan gissa att hon gör dig oerhört lycklig!

Vad mer behövs än- jag har saknat Dig!

Håller tummarna för att Teg ska börja vinna nu!

Sköt om Dig! Kram Kicki