söndag 30 maj 2010

En ny period

Är inne i en ny period, en syperiod. I morgon börjar även en anna period, sommarjobbsperioden. Den sträcker sig från den 30 april fram till slutet av augusti, alltså hela tre månader. Hur länge syperiodern håller i sig denna gång är mer osäkert, säkert inte tre månader.

Ska alltså spendera sommaren städandes lite här och där här i Umeå. Känns väl sådär attt jobba hela sommaren, men det är för det mesta helt okej att städa. Lite lättare blir det när man kan lyssna på radio i hörlurar. I sommar ser jag fram emot eftermiddagar med trasa i näven och P3:s sommarpratare i örat.

I helgen har vi haft det rätt skönt. Anders lag har vunnit sin första match, det var skönt. Jag och Emma skrev en lång lista på vad vi skulle göra på lördagen. Vi hann med att kryssa av det mesta. Vi kryssade bland annat för; äta speghetti, lägga pussel, plocka ur diskmaskin, ta en promenad, handla salt och mjök, dekorera diadem, leka osv.

I dag efter lunch for vi för att handla på maxi allihop. På maxi träffade vi Elias och Nils och deras pappa. Det hela slutade med att vi hamnade hos dem på morsdagstårta. Vi blev kvar ett bra tag, först sju kom vi hem igen. Kul!


Har sytt också såklart. HAr lånat anders mobil och fotat alstren lite. Hans mobil fungerar bra som kamera. Nackdelen är att jag inte har en kamera tillgänglig när foto-tillfälle dyker upp. Därför får ni stå ut med ytterst arrangerade bilder.

Det har hänt något med bloggens inställningar. Jag kan inte se inladdade bilder när jag skriver så jag kan inte skriva bildtexter. På bilderna finns i Emma och saker jag sytt i helgen.



1 kommentar:

Kickijordan sa...

Men bad du är duktig!!! Jag är inne i en sy mössor period, det är ju så kul o sy! Fast när solen skiner så är vi ute o njuter den ;)
kram kram