söndag 21 mars 2010

Veckouppdatering

Nu har jag låtit er sväva i ovisshet nog länge kära blogg-läsare... det blev ingen katt. Vi vägde, och övervägde, och kom fram till att det inte kändes som rätt tillfälle. Trist eftersom denna kattdam var såå fin!
Veckan som gick var en riktig långkörare som kändes på energikontot. Praktiken som är på deltid blev tillslut nästan heltid. Hade dessutom vid ett svagt tillfälle lovat att jobba på städet hela fredagen. Fullt upp! Veckan som kommer ser lika fullspäckad ut. Nu gäller det att slutföra praktiken på bästa sätt samt att plita ner en hemtenta.

Helgen har bjudit på fin-väder. På lördagen var vi på stan hela familjen. Vi åt ute och hade det allmänt mysigt. På söndagen, idag, har anders varit på träningmatch i Skellefteå. Jag och Emma har köpt förvaringslådor, eller snarare verktyglådor, på Rusta som vi har sorterat alla våra pyssel- och sysaker i. Efter det gick vi ut för att åka skidskor. Lättare sagt än gjort. Ingen av isplanerna i Röbäck var plogade.
Emma poserar i mina gladögon från högstadiet. Dessa har Anders numera tagit över eftersom hans gladögon är sönder. Anders har samma styrka på glasögon som jag hade när jag var 15 så det passar ju perfekt att han slipper köpa nya. Dessa glasögon är som ni ser så himla snygga, speciellt dekorativa är de vita tejpbitarna som håller ihop härligheten;-) Av någon anledning bär anders dem endast hemma ?!
Jag och Emma lekte inte-stöta-mark på bästa Pippivis. De runda mattorna blev perfekta att bygga en bana med... (måste också förklara Emmas kläder... Vi hade just rensat garderoben där Emma hittande denna jättefina, men lilla kofta.)

Dagen skridskotur.
Jag, Emma och lilla Gumman. Kolla in Emmas låånga lugg... hon vill spara ut och ha sin lugg som mammas. Har låtit henne hållas och satt upp med spännen. Nu räcker luggen nedanför ögonen, men inte bakom öronen. Vet inte hur jag ska göra med detta... lugg är trots allt väldigt praktiskt.
Hoppas att ni har haft en trevlig helg! På återseende...

1 kommentar:

Kickijordan sa...

Här kommer en inbjudan till Dig

kolla in länken
http://grupp66.blogspot.com/2010/03/paminnelse-andra-plats.html

Kram kram Kicki