söndag 31 januari 2010

Veckouppdatering

Hoppsan en vecka swischade förbi och inte mäktade jag med ett endaste inlägg. Veckan var en vanlig vecka - skola, jobb och dagis.

Jag och Anders är jätteglada eftersom Emma stortrivs på dagis. Två nya fröknar har börjat efter jul och de är kanon. Inget ont om tidigare fröknar dock. Stämningen på dagis är så skön och barngruppen känns väldigt harmonisk. Nu längtar Emma till dagis och det är så skönt. I dag hade vi även en dagiskompis på besök och lyckan var gjord.

Veckan som kommer innebär en del pluggande för min del, men också en riktigt kul resa. Efter tentan på fredag tar jag flyget till Stockholm. Där ska jag träffa "mina" gamla kurs V flickor. Förutom ett musikalbesök (Grease) förutspår jag en hel del tjatter. På söndag ska jag hälsa på Fina Stina och Daniel. Där lär väl tjattret fortsätta. Jag ska också passa på att klappa lite på Stinas mage. Det sägs att den har blivit rund :-)

Och helgen som gick då? Jag har inte varit långt från dörren. På lördagen klädde vi på oss för lite uteakivitet. När vi kom ut på gården väntade en överraskning.. där kom två karlar gående. De visade sig vara Emmas gudfar Mattias och Erixon en annan gammal kompis till Anders. De bor i Luleå så de var väl de sista jag väntade mig se. Vi blev såklrat glatt överraskade. Dagen spenderades inne med fika och Wii-spel. Mot kvällen drog främmandet vidare för att göra Umeå.

Nu sportspegeln.

2 kommentarer:

frökensöt sa...

Låter som en fin helg väntar! Alltid kul att klappa mage! Lite avis på ditt musikal besök :) kram

frökensöt sa...

nu räcker det med snö..2dm och blåst..